Leerdoelen en leerlijnen
Kerndoelen basisonderwijs
SLO
Het wettelijke kader voor de kern van de onderwijsinhoud van het primair onderwijs. Kerndoelen laten op hoofdlijnen zien wat belangrijk wordt gevonden om leerlingen mee te geven in het po. Bekijk de website
Referentiekader taal
SLO
Dit document beschrijft voor de verschillende taaldomeinen, waaronder lezen, wat leerlingen zouden moeten kennen en kunnen op bepaalde momenten in de schoolloopbaan. Download
Doorlopende leerlijnen taal basisonderwijs
Expertisecentrum Nederlands
Website die een praktische vertaalslag maakt van de referentieniveaus taal naar de leerlijnen en tussendoelen voor beginnende en gevorderde geletterdheid inclusief lessuggesties en inspirerende praktijkvoorbeelden. Bekijk de website
Tussendoelen bij kerndoel 4
SLO
Inhoud bij de leerlijn: ‘De leerlingen leren informatie te achterhalen in informatieve en instructieve teksten, waaronder schema’s, tabellen en digitale bronnen’. Download
Aanvullende doelen technisch lezen bij kerndoel 4
SLO
Naast de tussendoelen bij kerndoel 4 zijn er voor technisch lezen aanvullende doelen om te voorkomen dat het aanbod voor begrijpend en studerend lezen alleen wordt ingevuld met technisch lezen. Download